Kwaliteitsstatuut

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: LM Mulder
BIG-registraties: 39931942025
Overige kwalificaties: GZ-psycholoog, VGCT- en VEN-geregistreerd
Basisopleiding: Psychologie
AGB-code persoonlijk: 94114772

Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Pervivo
E-mailadres: info@pervivo.nl
KvK nummer: 90064313
Website: www.pervivo.nl
AGB-code praktijk: 94067704

2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.

2a. Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
De generalistische basis-ggz

2b. Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
Categorie A

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: Psychologenpraktijk Pervivo richt zich op de behandeling van (jong)volwassenen tussen 18 en 35 jaar binnen de generalistische BasisGGZ. De behandeltrajecten zijn kortdurend en kunnen uitkomst bieden voor mensen met milde tot matig ernstige psychische klachten.

Je kan bij ons terecht als je last hebt van onderstaande klachten:
Overbelasting en stressklachten
Angst- en dwangklachten
Somberheidsklachten
Traumaklachten
Zelfbeeldproblemen
Levensfaseproblemen
Identiteitsproblemen
Persoonlijkheidsproblemen

Als er sprake is crisisgevoelige problematiek, psychotische problematiek, ernstige verslavingsproblematiek, eetproblematiek, suïcidaliteit, agressieproblemen of een verstandelijke beperking, is behandeling binnen onze praktijk niet toereikend.

3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Aandachtstekort- en gedrag
Pervasief
Overige kindertijd
Alcohol
Overige aan een middel
Depressie
Angst
Restgroep diagnoses
Dissociatieve stoornissen
Genderidentiteitsstoornissen
Psychische stoornissen door een somatische aandoening
Seksuele problemen
Slaapstoornissen
Persoonlijkheid
Somatoforme stoornissen
Eetstoornis

4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: LM Mulder
BIG-registratienummer: 39931942025

Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: LM Mulder
BIG-registratienummer: 39931942025

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)): Collega-psychologen, huisartsenpraktijken en POH-GGZ.

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Op- en afschaling, (door)verwijzingen, samenwerking bij casuïstiek met andere disciplines.

5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst): Psychologenpraktijk Pervivo beschikt niet over een crisisdienst. Buiten kantoortijden kan er contact worden opgenomen met o.a. de eigen huisartsenpraktijk, huisartsenpost, SEH of lokale GGZ- crisisdienst.

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH? Nee, omdat: dit buiten kantoortijden verloopt via de huisarts of de huisartsenpost.

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Intervisie vanuit een intervisiegroep en GGZ-instelling Viviq.

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren: Intervisie, bijscholing en MDO met BIG-geregistreerde psychologen.

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja

Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://pervivo.nl/praktische-informatie/

7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: https://pervivo.nl/praktische-informatie/

8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging, aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging

Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: www.lvvp.info

9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris): Patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten.

Link naar website: https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling-volwassenen/

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar: A. Douven (BIG: 19924796025)

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja

II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).

Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://pervivo.nl/praktische-informatie/

12. Aanmelding en intake

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt): Aanmelden verloopt via https://pervivo.nl/aanmelden of via ZorgDomein, waarna telefonische screening zal plaatsvinden en een intakegesprek wordt ingepland. In het intakegesprek wordt een beeld gevormd van de omstandigheden en reden van aanmelding. Wanneer sprake is van een diagnose of diagnosen, zal dat uitgebreid worden besproken. De duur van een intakegesprek is 75 minuten.

Voor het intakegesprek zal er digitaal een aantal gerichte vragenlijsten worden voorgelegd om een goed beeld te krijgen van de klachten. De uitkomsten hiervan worden altijd besproken.

De behandelmogelijkheden worden op een rij gezet en er wordt een plan en inschatting gemaakt van de tijd en inspanning die de behandeling zal vragen. Op basis daarvan kan er worden besloten of de behandeling gestart kan worden en zo ja, welke behandeling passend is.

12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt: Ja

13. Behandeling

13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt: Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt: Bij aanvang van de behandeling wordt er een behandelplan opgesteld, bij voorkeur met het systeem, mits cliënt hiervoor toestemming geeft. Cliënten en hun systeem zijn belangrijk in onze behandeling. Wekelijks, of in ieder geval maandelijks is er aandacht voor het behandelverloop en drie maandelijks is er een behandelplanevaluatie en vragenlijsten via ROM-meting.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM): Wekelijks, of in ieder geval maandelijks is er aandacht voor het behandelverloop en drie maandelijks is er een behandelplanevaluatie en vragenlijsten via ROM-meting.

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor: Wekelijks, of in ieder geval maandelijks is er aandacht voor het behandelverloop en drie maandelijks is er een behandelplanevaluatie en vragenlijsten via ROM-meting.

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe): Middels gesprekken over cliënttevredenheid, CQI en ZorgkaartNederland.

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen: Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt: Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt: Ja

15. Omgang met patientgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja

III. Ondertekening

Naam: LM Mulder
Plaats: Batenburg
Datum: 01-01-2024

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld: Ja