Kwaliteitsstatuut

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar: LM Mulder
BIG-registraties: 39931942025
Overige kwalificaties: GZ-psycholoog, VGCT en VEN geregistreerd
Basisopleiding: Psychologie
AGB-code persoonlijk: 94114772

Praktijk informatie 1

Naam Praktijk of Handelsnaam: Pervivo
E-mailadres: info@pervivo.nl
KvK nummer: 90064313
Website: www.pervivo.nl
AGB-code praktijk: 94067704

1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens hieronder in:

Zomertaling 131-7 6601DW Wijchen
Touwslagersbaan 1 6634AN Batenburg

2. Biedt zorg aan in

Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.

2a. Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.

De generalistische basis-ggz

2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:

De indicerende rol: De (regie)behandelaar analyseert in deze rol het probleem, op basis van professionele kennis en ervaring, samen met de cliënt en eventueel met gebruik van deskundigheid van andere zorgverleners. Hij draagt verantwoordelijkheid voor een probleemanalyse, het stellen van een diagnose en het opstellen van een behandelplan op hoofdlijnen voor behandeling en begeleiding. Tijdens de latere behandelfase kan deze (regie)behandelaar worden betrokken bij vastgelegde evaluatiemomenten en/of bij ingrijpende wijzigingen in complexiteit van de situatie of vastlopen van de behandeling en begeleiding.

De coördinerende rol: De regiebehandelaar zorgt voor goede afstemming en coördinatie van het zorgaanbod en eventuele samenwerking tussen de betrokken zorgverleners uit verschillende disciplines. Waar nodig werkt de regiebehandelaar het behandelplan op meer gedetailleerd niveau uit. Daarnaast reflecteert hij regelmatig samen met de cliënt (en bij ingrijpende veranderingen ook met een andere regiebehandelaar in de indicerende rol) op de behandeling en begeleiding, stelt hij waar nodig het behandelplan bij of beëindigt hij het behandelplan. De regiebehandelaar is ook het centrale aanspreekpunt voor de cliënt.

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:

Psychologenpraktijk Pervivo richt zich op de behandeling van (jong)volwassenen tussen 18 en 35 jaar binnen de Generalistische Basis GGZ. De behandeltrajecten zijn kortdurend en kunnen uitkomst bieden voor mensen met milde tot matig ernstige psychische klachten.

Je kan bij ons terecht als je last hebt van onderstaande klachten:

  • Overbelasting en stressklachten
  • Angst- en dwangklachten
  • Somberheidsklachten
  • Traumaklachten
  • Zelfbeeldproblemen
  • Levensfaseproblemen
  • Identiteitsproblemen
  • Persoonlijkheidsproblemen

Als er sprake is crisisgevoelige problematiek, psychotische problematiek, ernstige verslavingsproblematiek, eetproblematiek, suïcidaliteit, agressieproblemen of een verstandelijke beperking, is behandeling binnen onze praktijk niet toereikend.

3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van medicatie)
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Regiebehandelaar 1

Naam: LM Mulder
BIG-registratienummer: 39931942025

Medebehandelaar 1

Naam: RAM Tolboom
BIG-registratienummer
Specifieke deskundigheid: Masterpsycholoog

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

Collega-psychologen, huisartsenpraktijken en POH-GGZ.

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Op- en afschaling, (door)verwijzingen, samenwerking bij casuïstiek met andere disciplines.

5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):

Psychologenpraktijk Pervivo beschikt niet over een crisisdienst. Buiten kantoortijden kan er contact worden opgenomen met o.a. de eigen huisartsenpraktijk, huisartsenpost, SEH of lokale GGZ-crisisdienst.

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat: dit buiten kantoortijden verloopt via de huisarts of de huisartsenpost.

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:

Intervisie vanuit een intervisiegroep met vrijgevestigden.

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

Intervisie, bijscholing en MDO met BIG-geregistreerde psychologen.

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja

Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is

Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://pervivo.nl/praktische-informatie/

7. Behandeltarieven:

Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: https://pervivo.nl/praktische-informatie/

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging:

Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging

Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: https://pervivo.nl/over-pervivo/

Organisatie van de zorg

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

Patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten.

Link naar website: https://pervivo.nl/klachtenprocedure/

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Naam vervangend behandelaar:

A. Douven (BIG: 19924796025)

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja

II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).

Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://pervivo.nl/praktische-informatie/

12. Aanmelding en intake/probleemanalyse

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):

Aanmelden verloopt via https://pervivo.nl/aanmelden of via ZorgDomein, waarna door een (regie)behandelaar 15 minuten telefonische pre-intake screening zal plaatsvinden en een intakegesprek van 75 minuten wordt ingepland. In het intakegesprek wordt een beeld gevormd van de omstandigheden en reden van aanmelding. Wanneer sprake is van een diagnose of diagnosen, zal dat uitgebreid worden besproken.

Voor het intakegesprek zal er digitaal een aantal gerichte vragenlijsten worden voorgelegd om een goed beeld te krijgen van de klachten. De uitkomsten hiervan worden altijd besproken. De behandelmogelijkheden worden op een rij gezet en er wordt een plan en inschatting gemaakt van de tijd en inspanning die de behandeling zal vragen. Op basis daarvan kan er worden besloten of de behandeling gestart kan worden en zo ja, welke behandeling passend is.

12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt: Ja

13. Behandeling en begeleiding

13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt): Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft: Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:

Bij aanvang van de behandeling wordt er een behandelplan opgesteld, bij voorkeur met het systeem, mits cliënt hiervoor toestemming geeft. Cliënten en hun systeem zijn belangrijk in onze behandeling. Wekelijks, of in ieder geval maandelijks is er aandacht voor het behandelverloop en drie maandelijks is er een behandelplanevaluatie en vragenlijsten via ROM-meting.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):

Wekelijks, of in ieder geval maandelijks is er aandacht voor het behandelverloop en drie maandelijks is er een behandelplanevaluatie en vragenlijsten via ROM-meting.

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:

Wekelijks, of in ieder geval maandelijks is er aandacht voor het behandelverloop en drie maandelijks is er een behandelplanevaluatie en vragenlijsten via ROM-meting.

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

Middels gesprekken over cliënttevredenheid, CQI en/of ZorgkaartNederland.

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen: Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt: Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt: Ja

Omgang met cliëntgegevens

15. Omgang met cliëntgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle): Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja

III. Ondertekening

Naam: LM Mulder
Plaats: Wijchen
Datum: 01-07-2025

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld: Ja