Algemene voorwaarden

Hier mag je ons aan houden, en wij jou.

Middels verzenden van het aanmeldformulier en/of door afnemen van consult(en), verklaar je akkoord te zijn met onze algemene voorwaarden alsmede de op onze website gepubliceerde informatie en documentatie, welke allen volledig zijn gelezen, volledig zijn begrepen en volledig akkoord zijn bevonden.

Voor de start van een behandeling stellen we jouw zorgvraagtype vast. Dit doen we tijdens de diagnostiekfase. Hiervoor plannen we één of meerdere gesprekken in en stellen we aan de hand hiervan een behandelplan op. Indien wij je de gevraagde zorg kunnen bieden en je instemt met jouw behandelplan, gaan we van start met het behandeltraject. Dit traject kan uit verschillende soorten sessies bestaan, maar in de meeste gevallen is dit een wekelijks of tweewekelijks consult van 45 tot 90 minuten. Diagnostiek en behandeling kan bestaan uit gesprekken, telefonisch contact en digitaal contact.

Als blijkt dat de diagnostiekfase of behandelfase vanuit één deskundigheid kan worden geleverd, wordt deze monodisciplinair uitgevoerd. Als de zorgvraag zwaarder is, zijn meerdere disciplines benodigd bij de behandeling. Dat noemen we multidisciplinair, en kan worden op- of afgeschaald.

De kosten van de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ) vallen onder je basisverzekering. Wij hanteren het tarief dat is vastgesteld door de Nederlandse Zorg autoriteit (NZa). De GGZ valt onder het wettelijk verplichte eigen risico. Na verwijzing en/of aanmelding worden voor consulten kosten in rekening gebracht.

Bij gecontracteerde zorg worden de kosten direct in rekening gebracht bij je zorgverzekeraar en betaal je in de meeste gevallen geen eigen bijdrage, mogelijk zal de zorgverzekeraar wel jaarlijks je eigen risico aanbreken.

Bij contractvrije zorg kan het voorkomen dat je een eigen bijdrage dient te betalen. Contractvrij betekent dat er geen zorgcontract is afgesloten met de zorgverzekeraar en dat jouw vergoeding afhankelijk is van de voorwaarden van jouw zorgverzekering.

De verantwoordelijkheid om te achterhalen welke vergoedingen en voorwaarden jouw verzekeringsmaatschappij hanteert, ligt bij jou.

Wij werken volgens het Zorgprestatiemodel en hanteren de tarieven zoals vastgesteld door de Nederlandse Zorg autoriteit (NZa). Deze tarieven zijn openbaar en kun je vinden op de website van de NZa, eventuele wijzigingen kunnen door ons te allen tijde worden doorgevoerd.

Bij contractvrije zorg ontvang je voor zorgprestaties maandelijks een factuur. Je kunt deze factuur zelf indienen bij je zorgverzekeraar. Afhankelijk van je polis krijg je een (gedeeltelijke) vergoeding.

Onderstaande betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op al onze overeenkomsten:

  • Facturen dienen binnen 14 dagen na de factuurdatum te zijn betaald ongeacht of de zorgverzekeraar de factuur heeft vergoed
  • We sturen na het verstrijken van de betalingstermijn een betalingsherinnering en geven je de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van de herinnering alsnog te betalen
  • Als na het verstrijken van de tweede betalingstermijn nog steeds niet is betaald zijn wij zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen danwel derden te laten uitvoeren
  • Na het verstrijken van de tweede betalingstermijn zijn we gerechtigd verdere behandeling op te schorten totdat alle openstaande betalingsverplichtingen zijn voldaan
  • Declaraties en facturen worden elektronisch verzonden en elektronisch betaald
  • Wij zijn gerechtigd de betaalvoorwaarden eenzijdig te wijzigen en zullen deze minstens één maand van tevoren publiceren op de website

Afspraken dienen minimaal 24 uur van tevoren afgezegd te worden. Afspraken die op maandag gepland staan, dien je de vrijdag ervoor te annuleren. In dat geval is annuleren kosteloos. Je kunt annuleren door te mailen naar info@pervivo.nl of door te bellen naar 0850 16 39 16. Indien je niet tijdig annuleert worden de volledige kosten van het geplande consult bij je in rekening gebracht. Dit betreft een no-show en zal zeer waarschijnlijk niet worden vergoed door je zorgverzekeraar.

De overeenkomst is beëindigd zodra het behandeltraject is afgelopen en de resterende betaalverplichting is voldaan. Je bent gerechtigd de overeenkomst, met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst, te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving. Hierop blijven wel onze voorwaarden van toepassing, zoals het tijdig annuleren en de betaalverplichting. Op deze voorwaarden en wat daarmee verband houdt is het Nederlands recht van toepassing.

Een behandeling komt tot stand door schriftelijke aanvaarding van de behandelovereenkomst. Het behandelplan zal je ter ondertekening worden aangeboden en vormt de basis van de behandeling (conform de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst). Een opdracht kan ook tot stand komen door een mondelinge afspraak, zoals het afspreken van een consult.

Wij zijn verplicht om te controleren of de opgegeven verzekeringsgegevens juist zijn, om je BSN te registreren en je identiteit vast te stellen aan de hand van een identiteitsbewijs. Neem daarom naar het eerste gesprek je identiteitsbewijs mee.

Informatie verstrekken aan derden is alleen mogelijk met jouw toestemming. Uitzondering hierop is intercollegiaal overleg, intervisie en supervisie. Bij verwijzing van de huisarts is het voor de huisarts belangrijk om te weten hoe de behandeling is verlopen. Gebruikelijk is dat de huisarts hierover door middel van een intakeverslag en eindverslag geïnformeerd wordt. Onder andere hiervoor zal de behandelaar je om toestemming vragen.

Gedurende de behandeling zou je gevraagd kunnen worden een vragenlijst in te vullen ten behoeve van effectmeting en tevredenheidsonderzoek, conform het bestuurlijk akkoord voor de GGZ. De resultaten zullen (geanonimiseerd) aangeboden worden aan Stichting Benchmark GGZ.

De behandelaar is gebonden aan diens beroepscode. Deze zijn vastgelegd in een aantal wetten, zoals de wet BIG (Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg), de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst) en de WKKGZ (Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg).

Van de behandeling wordt een digitaal dossier bijgehouden, dit is nodig vanwege onze dossierplicht. Dit dossier staat beveiligd op een externe server. Jouw gegevens worden nooit lokaal op onze apparaten bewaard. De wettelijke bewaartermijn van dit dossier is 20 jaar. Je hebt recht op inzage in, aanvullen of verwijderen van je dossier en recht op afschrift. Een verzoek om inzage of afschrift van gegevens dient schriftelijk te worden ingediend.

Je persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij digitaal op om goede zorg te kunnen verlenen. Het verwerken van je gegevens doen wij volgens onze privacyverklaring.