Algemene voorwaarden

Hier mag je ons aan houden, en wij jou.

Middels verzenden van het aanmeldformulier en/of door afnemen van consult(en), verklaar je akkoord te zijn met onze algemene voorwaarden alsmede de op onze website gepubliceerde informatie en documentatie, welke allen volledig zijn gelezen, volledig zijn begrepen en volledig akkoord zijn bevonden.

Voor de start van een behandeling stellen we jouw zorgvraagtype vast. Dit doen we tijdens de diagnostiekfase. Hiervoor plannen we één of meerdere (telefoon)gesprekken in en stellen we een behandelplan op. Indien wij de gevraagde zorg kunnen bieden en je instemt met jouw behandelplan, gaan we van start met het behandeltraject. Dit traject kan uit verschillende soorten sessies bestaan, maar in de meeste gevallen is dit een wekelijks of tweewekelijks consult van 45 tot 90 minuten. Diagnostiek en behandeling kan bestaan uit gesprekken, telefonisch contact en digitaal contact.

Als blijkt dat de diagnostiekfase of behandelfase vanuit één deskundigheid kan worden geleverd, wordt deze monodisciplinair uitgevoerd. Als de zorgvraag zwaarder is, zijn meerdere disciplines benodigd bij de behandeling, dat noemen we multidisciplinair.

De kosten van de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ) vallen onder je basisverzekering. De GGZ valt onder het wettelijk verplichte eigen risico. Na verwijzing en/of aanmelding worden voor consulten kosten in rekening gebracht.

Wij werken volgens het Zorgprestatiemodel en hanteren de tarieven zoals jaarlijks gemaximeerd door de Nederlandse Zorgautoriteit voor gezondheidszorgpsychologen in kwaliteitsstatuut sectie II. Deze tarieven zijn openbaar en kun je vinden op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit, eventuele wijzigingen kunnen door ons te allen tijde worden doorgevoerd.

Bij gecontracteerde zorg worden de kosten direct in rekening gebracht bij je zorgverzekeraar en betaal je in de meeste gevallen geen eigen bijdrage, mogelijk zal de zorgverzekeraar wel jaarlijks je eigen risico aanbreken. Overeenkomsten met zorgverzekeraars publiceren wij jaarlijks, tegen het eind van elk kalenderjaar, op onze website.

Bij contractvrije zorg kan het voorkomen dat je een eigen bijdrage dient te betalen. Contractvrij betekent dat er geen overeenkomst is afgesloten met de zorgverzekeraar en dat jouw vergoeding afhankelijk is van de voorwaarden van jouw zorgverzekering. Bij contractvrije zorg ontvang je voor zorgprestaties wekelijks tot maandelijks een factuur. Je kunt deze factuur zelf indienen bij je zorgverzekeraar. Afhankelijk van je polis krijg je een (gedeeltelijke) vergoeding.

De verantwoordelijkheid om te achterhalen welke overeenkomsten, vergoedingen en voorwaarden jouw verzekeringsmaatschappij hanteert, ligt bij jou.

Onderstaande betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op al onze overeenkomsten:

  • Facturen dienen binnen 30 dagen na de factuurdatum te zijn betaald ongeacht of de zorgverzekeraar de factuur heeft vergoed
  • We sturen na het verstrijken van de betalingstermijn een betalingsherinnering en geven je de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van de herinnering alsnog te betalen
  • Als na het verstrijken van de tweede betalingstermijn nog steeds niet is betaald zijn wij zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen danwel derden te laten uitvoeren
  • Na het verstrijken van de tweede betalingstermijn zijn we gerechtigd verdere behandeling op te schorten totdat alle openstaande betalingsverplichtingen zijn voldaan
  • Declaraties en facturen worden elektronisch verzonden en elektronisch betaald
  • Wij zijn gerechtigd de betaalvoorwaarden eenzijdig te wijzigen middels publicatie per e-mail of op de website

Kosteloos annuleren van afspraken kan tot 24 uur voor aanvang. Afspraken op maandag, dien je uiterlijk de vrijdag voorafgaand te annuleren. Je kunt annuleren door kennisgeving te mailen naar info@pervivo.nl of tijdens openingstijden te bellen naar 0850 16 39 16. Indien je niet tijdig annuleert dan worden de volledige kosten van het geplande consult bij je in rekening gebracht. Indien het geval dan ontvang je een no-show factuur, welke zeer waarschijnlijk niet zal worden vergoed door je zorgverzekeraar.

De overeenkomst is beëindigd zodra het behandeltraject is afgelopen en eventuele betaalverplichting is voldaan. Je bent gerechtigd de overeenkomst, met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst, te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving. Hierop blijven wel onze (annulerings- en/of betalings)voorwaarden van toepassing. Op deze voorwaarden en wat daarmee verband houdt is het Nederlands recht van toepassing.

Een behandeling komt tot stand door (mondelinge) aanvaarding van de behandelovereenkomst. Het behandelplan zal je voor (mondeling) akkoord worden aangeboden en vormt de basis van de behandeling (conform de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst). Een opdracht kan tevens tot stand komen door afname van consult(en) en/of dienst(en).

Wij zijn verplicht om te controleren of de opgegeven verzekeringsgegevens juist zijn, om je burgerservicenummer te registreren en je identiteit vast te stellen aan de hand van een identiteitsbewijs. Neem daarom naar het eerste gesprek je identiteitsbewijs mee.

Informatie verstrekken aan derden is alleen mogelijk met jouw toestemming. Uitzondering hierop is (inter)collegiaal overleg, intervisie en supervisie. Bij verwijzing van de huisarts is het voor de huisarts belangrijk om te weten hoe de behandeling is verlopen. Gebruikelijk is dat de huisarts hierover door middel van een intakeverslag en eindverslag geïnformeerd wordt. Onder andere hiervoor zal de behandelaar je om (mondelinge) toestemming vragen.

Gedurende de behandeling zou je gevraagd kunnen worden een vragenlijst in te vullen ten behoeve van effectmeting en tevredenheidsonderzoek, conform het bestuurlijk akkoord voor de GGZ. De resultaten zullen (geanonimiseerd) aangeboden worden aan Stichting Benchmark GGZ.

De behandelaar is gebonden aan diens beroepscode. Deze zijn vastgelegd in een aantal wetten, zoals de wet BIG (Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg), de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst) en de WKKGZ (Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg).

Van de behandeling wordt een digitaal dossier bijgehouden, dit is nodig vanwege onze dossierplicht. Dit dossier staat beveiligd op een externe server. Jouw gegevens worden nooit lokaal op onze apparaten bewaard. De wettelijke bewaartermijn van dit dossier is 20 jaar. Je hebt recht op inzage in, aanvullen of verwijderen van je dossier en recht op afschrift. Een verzoek om inzage of afschrift van gegevens dient schriftelijk te worden ingediend.

Je persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij digitaal op om goede zorg te kunnen verlenen. Het verwerken van je gegevens doen wij volgens onze privacyverklaring.